Taking Back Our Stolen History
Washington Post
Washington Post

Washington Post

A fake news, propaganda newspaper with a strong left-wing bias published in the United States and founded in 1877. In 2013 the Washington Post was acquired by Jeff Bezos, founder and CEO of Amazon. That same year, Amazon also obtained a CIA contract worth $600 million, at least twice what Bezos paid for the Post. The Washington Post is noted for its fake news and attempts at voter suppression, claiming that incumbent President Donald J. Trump was 17 points behind radical Democrat challenger Joe Biden just days before the 2020 presidential election in an attempt to demoralize Trump supporters to not even show up at the polls.[2]

The Institute for Public Accuracy released a statement condemning the CIA / Amazon contract:

When the main shareholder in one of the very largest corporations in the world benefits from a massive contract with the CIA on the one hand, and that same billionaire owns the Washington Post on the other hand, there are serious problems. The Post is unquestionably the political paper of record in the United States, and how it covers governance sets the agenda for the balance of the news media. Citizens need to know about this conflict of interest in the columns of the Post itself.

Together with the Wall Street Journal and New York Times, the Washington Post has a long established position as a guardian of the official narrative. The US Deep state chose two Washington Post journalists (Bob Woodward and Carl Bernstein) to carry out the corporate media side of the Watergate coup.

History of WaPo fake news reporting

In the Kavanaugh smear, false sexual abuse allegations were leaked by Senate Democrat committee staffers to produce sensationalized headlines and martial public pressure in an emotional cause.

Sen. Dianne Feinstein or a staffer leaked a letter from Dr. Christine Blasey Ford to the Washington Post alleging notes from a therapist and a polygraph exam were material evidence of a sexual assault, sparking a hue and cry on the Left for extended nomination hearings and FBI investigation of Judge Kavanaugh. The alleged “material evidence” was never provided to the FBI or Senate Judiciary Committee for examination and consideration, and the accuser caught in a series of conflicting sworn public statements.

In a rare turn of events, WaPo actually did publish a correction, albeit without an apology.

  • In 1981, Janet Cooke, a reporter hired by Ben Bradlee, described in a series of articles entitled Jimmy’s World the profile of an eight-year old heroin addict. Cooke was nominated by Bob Woodward for the Pulitzer Prize, which she won after it was established that the story was a complete fiction. Post Ombudsman Bill Green concluded an investigation with several comments and recommendations, including “The scramble for journalistic prizes is poisonous. The obligation is to inform readers, not to collect frameable certificates, however prestigious.” [1] The Ombudsman said of Bradlee, “Ensuring accuracy was the editor’s job, and he had failed miserably.” Woodward said of his nomination for the Pulitzer Prize, “It would be absurd for me or any other editor to review the authenticity or accuracy of stories that are nominated for prizes.”
  • In 1998 the Post printed a series of denials regarding public leaks of depositions given by President Clinton in the Jones v. Clinton case contrary to an Order of the Court. Dr. Deni Elliot of the Practical Ethics Center after reviewing the matter concluded the Washington Post knew the source of the illegal leaks yet “knowingly deceived its readers” by alleging the leaks could have come from the Court or the opposing counsels office. Dr. Elliot wrote in the Organization of News Ombudsmen’s publication, “The Post intentionally lied to its readers in printing this set of denials”, and “None of this sounds like the making of ethical principles”.[17]
  • A poorly-sourced February 4, 2017 Washington Post article claimed a feud existed between DHS Secretary John F. Kelly and Steve Bannon, when in fact, none existed. The article’s author was forced to admit his error.[18] In June 2017, the Associated Press reported, and later corrected, a story that EPA Administrator Scott Pruitt met with Dow Chemical CEO Andrew Liveris – something which did not actually happen.[19]
  • The Washington Post published a fake news story that Russia hacked the U.S. power grid in 2016.[20]
  • The Washington Post reported in June 2017 of a meeting held between President Trump and Federal Communications Commission Chairman Ajit Pai that never occurred.[21]
  • Washington Post article claimed that 4.2 percent of American children had witnessed a shooting[22] (this is one in 24). This was based on a survey question which they (deliberately? negligently?) misinterpreted: ‘The actual question the researchers asked was, “At any time in (your child’s/your) life, (was your child/were you) in any place in real life where (he/she/you) could see or hear people being shot, bombs going off, or street riots?”[23] So they mixed in “witnessed a shooting” with “heard a street riot”, etc.’
  • In November 2017, The Washington Post claimed that the conservative Breitbart News created the nickname “Mr. Perfect” when referring to Jared Kushner, while in reality, Kushner’s own companies created the nickname to promote themselves in China.[24] Also in November 2017, MSNBC’s Morning Joe show was caught broadcasting a pre-taped post-Thanksgiving show while pretending on air to be broadcasting live.[25]
  • In November 2017, an allegedly unbiased Washington Post reporter was caught giving strategic advice to Democrats at a major conference.[26][27]
  • After Special Counsel Robert Mueller thoroughly debunked the Russiagate conspiracy theory, CNN’s Jim Sciutto attempted to resuscitate the discredited hoax alleging that the CIA had to extract a deep cover asset from Russia because of fear that President Trump would out the asset’s identity to Vladimir Putin. The New York TimesWashington Post, and CIA were quick to refute the story. The extraction occurred because of John Brennan and Obama administration leaks in the early days of the Trump-Russia hoax that put in danger of exposure and the lives of CIA assets in Russia.[28][29][30][31][32]
  • In the Immanuel Christian School/Karen Pence hate crime hoax, a 12-year-old girl claimed that three boys at Immanuel Christian School held her down and cut her dreadlocks while using the racially charged term “nappy.” The wife of Vice President Mike Pence, Karen Pence works at the school. CNN’s Bakari Sellers, NBC, CBS, CNN, The New York Times, and The Washington Post all reported the incident nationwide and used the incident to attack Karen Pence.[33] The girl’s family finally released a statement acknowledging the initial allegation was false. They apologized to all involved: “To those young boys and their parents, we sincerely apologize for the pain and anxiety these allegations have caused,” they wrote. “To the administrators and families of Immanuel Christian School, we are sorry for the damage this incident has done to trust within the school family and the undue scorn it has brought to the school. To the broader community, who rallied in such passionate support for our daughter, we apologize for betraying your trust.”[34]
  • In April 2018, the Associated Press and The Washington Post falsely claimed that the NRA decided to ban concealed carry at an upcoming speech by Vice President Mike Pence at its convention, when it was actually the Secret Service that forced the organization to do so.[35]
  • As the 2019 impeachment sham was ginned up, both the Washington Post and Lawfareblog’s Ukrainian collusion timelines claim that Hunter Biden joined Burisma in May 2014, whereas Burisima’s own website and Deutsche Welle[36][37][38][39] reported that Hunter Biden’s hiring was just four days prior to Vice President Biden’s pledging $50 million in U.S. taxpayer provided funds to Ukraine.[40][41] Democrats issued phoney subpoenas to build an impeachment case.
  • The Washington Post falsely reported in August 2018 that the Trump Administration was denying passports to Hispanic Americans along the border with Mexico,[42][43] and The New York Times falsely reported in September 2018 that UN Ambassador Nikki Haley spent $53,000 on curtains when they actually were approved during the Obama Administration.[43][44]

Washington Post Exposed

The Washington Post has behaved more far-left than ever. It calls Trump a Nazi, America a racist country, it praises China, and, it defends China from Beijing’s critics.

Washington Post’s Radical Bias

  1. China is not an enemy: https://www.washingtonpost.com/opinions/making-china-a-us-enemy-is-counterproductive/2019/07/02/647d49d0-9bfa-11e9-b27f-ed2942f73d70_story.html
  2. Pro-China and Anti-Trump: https://www.washingtonpost.com/business/2020/04/30/trump-china-coronavirus-retaliation/
  3. Trump blames China to win re-election: https://www.washingtonpost.com/opinions/global-opinions/trumps-china-policy-has-no-strategy–except-to-boost-his-reelection-campaign/2020/07/23/9a46c32e-ccf1-11ea-b0e3-d55bda07d66a_story.html
  4. Trump’s America is like Hitler’s Germany: https://www.washingtonpost.com/news/posteverything/wp/2018/07/16/its-not-wrong-to-compare-trumps-america-to-the-holocaust-heres-why/
  5. China did better in coronavirus than America: https://www.washingtonpost.com/opinions/the-united-states-isnt-handling-the-coronavirus-any-better-than-china/2020/03/01/6807d360-5a7f-11ea-8efd-0f904bdd8057_story.html
  6. America is anti-Black and racist: https://www.washingtonpost.com/outlook/2020/06/05/around-world-us-has-long-been-symbol-anti-black-racism/
  7. America isn’t great: https://www.washingtonpost.com/outlook/2020/09/17/united-states-is-not-great-right-now/

The newspaper even admitted it wanted Biden to win!

  1. I’m focused on Trump’s defeat: https://www.washingtonpost.com/opinions/im-focused-on-trumps-defeat-the-rest-i-am-still-working-on/2020/10/02/979cb4f0-0426-11eb-b7ed-141dd88560ea_story.html,
  2. Imagine a no-Trump world: https://www.washingtonpost.com/opinions/imagine-what-it-will-be-like-to-never-have-to-think-about-trump-again/2020/10/01/d0b32de0-0413-11eb-a2db-417cddf4816a_story.html,
  3. Joe Biden for president: https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/09/28/editorial-board-endorsement-joe-biden/?arc404=true, and https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/08/23/first-we-need-truth/.

Fact Checker

The Washington Post has a so-called “fact-checker” that makes fun of several famous conservatives, anything, whether people, tools, or websites. They praise to China by saying that they are not an “enemy”[45], they say Trump lied tens of thousands of times[46] (Of course, everyone lied at least once, except Jesus), but they are saying this to make fun of him, in a nasty manner. Glenn Kessler, owner of this ” fact-checker” from the Washington Post, is a very good friend of Xi Jinping[47].

Noted Washington Post fake news reporters

The following are noted for fake news reporting:


Chronological History of Events Related to WaPo

Washington Post Describes Play About Pedophiles “Brilliant”

Washington Post Describes Play About Pedophiles “Brilliant”

The Washington Post recently wrote a lengthy piece about  “Downstate” a play about pedophiles. In the article, the play about pedophiles is described as “brilliant”. The plotline in Downstate is about how pedophiles are treated inhumanely and in harsh ways after they serve their prison sentences. Here is the opening of the WaPo article titled ‘Downstate’ a play about pedophiles. It’s also brilliant.’ Take a deep ...
Dr. Robert Malone Sues Washington Post for Defamation

Dr. Robert Malone Sues Washington Post for Defamation

Dr. Robert Malone on Aug. 19 sued the Washington Post, alleging statements in an article about him were defamatory. The Jan. 24 article says Malone offered “misinformation” when he said during a speech that the COVID-19 vaccines “are not working” against the Omicron virus variant. As proof, the paper linked to studies by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention from January that found a booster shot on top of ...
Under Threat and Harassment, Dr. Mercola Forced to Remove All Articles Related to Vitamins D, C, Zinc and COVID-19

Under Threat and Harassment, Dr. Mercola Forced to Remove All Articles Related to Vitamins D, C, Zinc and COVID-19

(by Dr. Mercola) Over the past year, I’ve been researching and writing as much as I can to help you take control of your health, as fearmongering media and corrupt politicians have destroyed lives and livelihoods to establish global control of the world’s population, using the COVID-19 pandemic as their justification. I’ve also kept you informed about billionaire-backed front groups like the Center for Science in the ...
WaPo Retraction About Trump-Georgia Phone Call Reveals Sec Of State Committed Fraud To Frame Trump

WaPo Retraction About Trump-Georgia Phone Call Reveals Sec Of State Committed Fraud To Frame Trump

The Washington Post issued a major correction Monday about President Trump’s December phone call with Georgia’s Secretary of State’s office regarding the 2020 presidential election fraud. WaPo published the story in January claiming President Trump “urged Georgia’s lead elections investigator to ‘find the fraud’ in a lengthy December phone call, saying the official would be a ‘national hero,'” citing an anonymous source who “confirmed” the story. But recently ...
Liz Cheney ‘Orchestrated Unprecedented’ GOP Sabotage with WaPo

Liz Cheney ‘Orchestrated Unprecedented’ GOP Sabotage with WaPo

Republican Conference Chair Liz Cheney (R-WY) reportedly “orchestrated unprecedented” Republican sabotage with the Washington Post against former President Donald Trump on January 3. The New Yorker published an essay Thursday in which Eric Edelman — a “friend” of Cheney’s and a former national security adviser to former Vice President Dick Cheney, Liz Cheney’s father — said Liz Cheney “was the one who generated” a hit piece on Trump in the Post, written by ...
The National Pulse Publishes Full List Of Western Media Outlets Participating In Chinese Communist Propaganda Events

The National Pulse Publishes Full List Of Western Media Outlets Participating In Chinese Communist Propaganda Events

The National Pulse is today publishing a full list of news outlets said to have granted the Chinese Communist Party and its propaganda outlets “favorable coverage” or “positive messages” following an investigation into the China-United States Exchange Foundation and ‘BLJ Worldwide’. The full list follows a National Pulse exposé on the China-United States Exchange Foundation (CUSEF), founded by the Vice-Chairman of the Chinese People’s Political Consultative Conference (CPPCC), which has ...
Watch: President Trump Delivers His "Most Important Speech Ever"

Watch: President Trump Delivers His “Most Important Speech Ever”

President Trump provides an update on the "constitutional election process." Trump described his speech as "the most important" he's ever made, providing an "update" on the campaign's "ongoing efforts to expose the tremendous voter fraud that took place during the ridiculously long November 3rd elections." The President noted that: “Lots of bad things happened during this ridiculous period of time, especially when you have to prove ...
CBS Obtains 94-Page Outline Showing FBI and Chris Steele Collaborative Use of Media Reporting…

CBS Obtains 94-Page Outline Showing FBI and Chris Steele Collaborative Use of Media Reporting…

CBS News Catherine Herridge has obtained a 94-page spread sheet (pdf here) showing dates of media reports, dates of Steele reports on the same material, and the FBI effort to verify or validate the circular process.   In essence this is evidence of the process we initially shared almost three years ago; only now we know the names. Former SSCI staffer Dan Jones, former Wall Street Journal reporter ...
National Institutes of Health Deleted COVID Info at Wuhan Researcher's Request

National Institutes of Health Deleted COVID Info at Wuhan Researcher’s Request

Deletion raised concerns in science circles but NIH directed reporters to more favorable coverage of the agency. The National Institutes of Health deleted information about COVID-19 genetic sequencing during the pandemic at the request of researchers in Wuhan, China, a move that created consternation in science circles, according to emails obtained by a nonpartisan whistleblower and government oversight group. The emails obtained by the Empower Oversight ...
Fake News: Media Push False Claim Trump Offered Julian Assange a Pardon Quid-Pro-Quo

Fake News: Media Push False Claim Trump Offered Julian Assange a Pardon Quid-Pro-Quo

Former California Republican Congressman Dana Rohrabacher has denied that he acted on orders from President Donald Trump to offer Julian Assange a deal for a pardon, saying that he never spoke to the president about the offer. The Washington Post, Associated Press, Reuters, and other mainstream outlets all ran sensational headlines claiming Trump was directly involved, despite some of the reports acknowledging Rohrabacher’s denial. Rohrabacher’s claim calls into question ...